مزایای بازی در فضای باز برای کودکان

مزایای بازی در فضای باز برای کودکان

مزایای بازی در فضای باز برای کودکان

بچه های امروزی به طور متوسط ​​روزانه هفت ساعت در مقابل وسایل الکترونیکی مانند تلویزیون ، تبلت ، لپ تاپ و موبایل قرار می گیرند و یا با ps4 در اصفهان بازی می کنند.آنچه را که آمار نشان می دهد نمی توان انکار کرد.بچه های امروزی در حال انجام بازی های داخل منزل و یک سبک زندگی کم تحرک تر هستند که این عواقب شدیدی برای سلامتی و رفاه کلی آنها ایجاد می کند.

اگر شما مانند اکثر والدین هستید ، احتمالاً می دانید که فرزندان شما بیشتر ساعت های بیداری را به “زمان نمایش” اختصاص می دهند تا به بازی در فضای باز.اما در حالی که اکثر والدین تشخیص می دهند فرزندانشان در طول روز به اندازه کافی حرکت نمی کنند ، برخی نمی دانند که چرا این یک عادت بد است.

اکثر والدین موافق هستند که می خواهند فرزندانشان از نظر جسمی سالم ، دارای شخصیت خوب و مستقل باشند.اگر ما به شما بگوییم بهترین راه برای القای این ویژگی ها به فرزندان شما این است که آنها را تشویق کنید تا زمان بیشتری را در خارج از خانه بگذرانند ، قبول می کنید؟

تشویق کودکان به گذراندن زمان بیشتر در خارج از منزل و دور از فناوری به سلامت جسمانی آنها کمک می کند و همچنین به آنها در بهبود سلامت عاطفی و عقلانی کمک می کند.چه سفر به یک پارک الهام گرفته از طبیعت و چه پیاده روی در جنگل با خانواده ، منکر مزایای دور شدن از صفحه نمایش نیستیم!

مزایای رشد فیزیکی بازی در فضای باز

مزایای رشد فیزیکی بازی در فضای باز

کودکانی که در فضای باز بازی می کنند مهارت های حرکتی ، سلامت کلی و قدرت ماهیچه های خود را بهبود می بخشند.گذراندن وقت فعال در خارج از خانه در کودکی همچنین برای سلامتی مادام العمر مهم است.کودکانی که در سالهای اولیه زندگی فعال هستند عموماً با افزایش سن به فعالیت خود ادامه می دهند.

بازی در فضای باز چگونه به پیشرفت فیزیکی کمک می کند؟کودکانی که زمان بیشتری را در خارج از خانه می گذرانند ،در مقایسه با همسالان خود، معمولاً موارد زیر را نشان می دهند.

  • بهبود مهارت های حرکتی

کودکانی که بیرون بازی می کنند بیشتر از فعالیت هایی مانند پیاده روی ، دویدن و دوچرخه سواری لذت می برند.وقتی بچه ها بیرون هستند ، فضایی برای دویدن ، راه رفتن ، پرش ، تاب و پرتاب دارند.آنها می توانند زیر بوته ها خزیده و از درختان بالا رفته و دوچرخه سواری کنند.با اجازه دادن به کودکان برای آزمایش و تقویت توانایی های بدنی ، بدن خود را تقویت کرده و در حرکات خود اطمینان بیشتری پیدا می کنند.برای بچه هایی که ورزشکار هستند ، ماندن در خارج از منزل می تواند فرصت و فضایی برای تمرین مهارت هایی مانند ضربه زدن ، لگد زدن و گرفتن و غیره فراهم کند.

  • شاخص توده بدن پایین تر

در سال 1980 ، تنها 7 درصد از بچه ها “چاق” تلقی می شدند.سی سال بعد ، مطالعات نشان داد که از هر سه کودک یک نفر می تواند “چاق” تلقی شود.مقصر این افزایش چشمگیر چاقی در کودکان دو مورد است – کودکان بیشتر غذا می خورند و زمان کمتری را صرف فعالیت می کنند.

کودکانی که زمان بیشتری را در خارج از خانه به بازی می پردازند ، کمتر چاق می شوند زیرا فعالیت بیشتری دارند.آنها از تلویزیون یا صفحه کامپیوتر دور هستند.آنها در حال دویدن ، پریدن و بالا رفتن هستند و به طور کلی کالری بیشتری نسبت به همتایان کم تحرک خود می سوزانند.بطور کلی کودکانی که زمان بیشتری را در خارج از خانه می گذرانند چاقی کمتری دارند.

فواید بازی در فضای باز

  • بهبود سلامت کلی

چاق شدن کودک پیامدهای طولانی مدت سلامتی دارد.کودکانی که چاق محسوب می شوند در معرض خطر بیشتری برای مشکلاتی مانند بیماری های قلبی عروقی ، آسم و دیابت هستند.نه تنها این ، بلکه قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث بهبود روحیه و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.همچنین نشان داده شده است که بازی در فضای باز برای کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی مفید است ، زیرا به آنها فرصتی برای فعالیت و انرژی که اغلب باعث ایجاد مشکل در داخل خانه می شود ، می دهد.

  • بهبود قدرت عضلانی

آنچه اکثر والدین به عنوان یک فعالیت مکرر و گاهی یکنواخت در زمین بازی می پندارند ، می تواند به کودکان در تقویت قدرت عضلانی کمک کند.اسباب بازی های فضای باز مانند روروک مخصوص بچه ها ، دوچرخه و حتی اسکیت از فرزند شما می خواهد که انواع سیستم های عضلانی را نیز درگیر کرده و تقویت کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *