مدیریت میزان بازی های رایانه ای کودک

مدیریت میزان بازی های رایانه ای کودک

مدیریت میزان بازی های رایانه ای کودک

برخی از بازی ها ممکن است مهارت هماهنگی چشم و دست کودکان را در حل مشکلات بهبود بخشد. بازی های ویدئویی که به بچه ها احتیاج دارد که بازی را از طریق حرکت بدنی خود جابجا یا دستکاری کنند ، حتی می تواند بچه های کم تحرک را به حرکت درآورد – اما نه به اندازه اینکه آنها در خارج از خانه بازی کرده یا ورزش کرده باشند. سایر بازی ها از چنین مزایایی برخوردار نیستند و نشان داده شده است که بازی های ویدیویی خشن رفتار پرخاشگرانه کودکان را افزایش می دهد.

ارتباط بین افزایش پرخاشگری و استفاده از بازی های ویدیویی در مقایسه با افزایش پرخاشگری و ورزش کم رنگ است. چیزی که باید بخاطر بسپارید. ناگفته نماند ، عدم قرار گرفتن کودک در معرض فناوری در سنین پایین می تواند برای مدت طولانی تأثیر مخربی بر توانایی او برای یافتن کار در سنین بالاتر داشته باشد. در حالی که هیچ کس نمی تواند آینده را پیش بینی کند ، اما فناوری قطعاً یک ماندن اصلی است.

در حالی که بازی های ویدیویی خشن متغیرهای مرتبط با پرخاشگری را افزایش می دهند و نتایج اجتماعی را کاهش می دهند ، بازی های ویدیویی اجتماعی تأثیرات معکوس دارند.

شواهد به شدت نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض بازی های ویدئویی خشن یک عامل خطر علیت برای افزایش رفتار پرخاشگرانه ، شناخت پرخاشگرانه و تأثیر پرخاشگرانه و کاهش همدلی و رفتار اجتماعی است.

مانند بسیاری از جنبه های تربیت بچه ها ، وقتی صحبت از بازی های ویدیویی می شود ، سالم ترین رویکرد اعتدال است. اجازه ندهید کودک تا دیر وقت بیدار بماند ، از وقت خواب گذشته و بازی کند. سعی کنید کنسول را در اتاق خواب آنها قرار ندهید.

جهت اطلاع از قیمت و خرید ps4 در اصفهان کلیک کنید.

مدیریت میزان بازی های رایانه ای کودک

مدیریت میزان بازی های رایانه ای کودک

نکته دیگری که باید در نظر گرفت این است که همه چیز رفتار را برای کودک شما الگوبرداری می کند. بنابراین ، موسیقی که آنها گوش می دهند ، دوستانی که انتخاب می کنند ، نحوه صحبت با آنها و غیره رفتار را آموزش می دهد. گوش دادن به انواع خاصی از موسیقی ممکن است تمایلات رفتاری را نیز افزایش دهد (به عنوان مثال).

برای کودکان و نوجوانان 5 تا 18 سال ، متخصصان توصیه می کنند که والدین محدودیت زمانی را برای استفاده از هر رسانه ای بگذارند. این شامل بازی های ویدیویی در کنسول های بازی ، رایانه لوحی یا تلفن های هوشمند است. استفاده از رسانه نباید جای خواب کافی یا تحرک بدنی باشد. بنابراین محدودیت هایی را در نظر بگیرید تا بازی در بازی ها در مدرسه ، کارهای خانه و فعالیت بدنی که فرزندتان هر روز نیاز دارد ، تداخل ایجاد نکند.

همچنین اطمینان حاصل کنید که فرزندتان بازی های مناسب گروه سنی خود را انجام می دهد. همه بازیهای ویدیویی توسط هیئت رتبه بندی نرم افزار سرگرمی رتبه بندی و برچسب گذاری می شوند. از هر “M” رتبه بندی شده برای “بالغ” دور شوید. این افراد برای سنین 17 سال به بالا هستند و می توانند شامل خشونت سنگین ، زبان قوی و محتوای جنسی باشند.

کنسول بازی ویدیویی را در یک مکان مشترک از خانه نگه دارید ، نه در اتاق پسرتان. به این ترتیب می توانید هر محتوای نامناسبی را در بازی هایی که او انجام می دهد ، بدست آورید و او در موقعیت تعامل با دیگران قرار خواهد گرفت. همچنین به زمان صرف شده برای بازی در تلفن های هوشمند و تبلت ها توجه کنید.

اطمینان حاصل کنید که پسرتان گزینه های جذاب دیگری نیز دارد: ورزش ، فعالیت ، فرصت معاشرت با دوستان و زمان خرابی برای خلاقیت. اگر هنوز نگران فعالیت بازی های ویدیویی وی هستید ، با پزشک خود صحبت کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *