تأثیرات بازی های ویدئویی بر مغز انسان

تأثیرات بازی های ویدئویی بر مغز انسان

تأثیرات بازی های ویدئویی بر مغز انسان

ما گزارش های متناقضی درباره تأثیرات بازی های ویدئویی بر مغز انسان می شنویم.یک مطالعه نشان می دهد که بازی های ویدئویی به ما کمک می کنند بیشتر یاد بگیریم.دیگری ممکن است به این معنی باشد که آنها جوانان را بیشتر پرخاشگر می کنند.به نظر میرسد تأثیرات منفی به دلیل زیاده روی در بازی و اعتیاد به بازی های ویدئویی باشد.باید آنها را با اعتدال بازی کرد تا فقط از تأثیرات مثبت آنها بهره مند شد ، البته اگر بازی های مناسب انجام دهیم.هنوز مشخص نیست که بازی های دارای محتوای جنسی خشونت آمیز یا نامناسب چه تاثیری بر روی مغز می گذارند. در کنار بازی های ویدئویی، برخی از بازی های رومیزی از جمله دستگاه ایرهاکی به دلیل تحرکی که افراد در هنگام بازی دارند، خطر چندانی برای افراد ایجاد نمی کنند. شما می توانید بازی های رومیزی را با خانواده و دوستان خود انجام داده و اوقات لذت بخشی را در کنار آن ها سپری کنید.

افرادی که زمان زیادی را برای انجام بازی های ویدیویی نشسته اند و فعالیت ندارند ، مطمئنا بجای مزایای سلامتی بیشتر مشکلات سلامتی دریافت می کنند.کمبود فعالیت می تواند در بسیاری از مشکلات سلامتی از جمله اضافه وزن یا چاقی نقش داشته باشد.بازی کردن بیش از حد می تواند در زندگی فرد اختلال ایجاد کند و باعث آسیب به مواردی مانند عملکرد مدرسه و دوستی ها شود.برخی از روانپزشکان نگرانند که افراد خاصی حتی ممکن است به انجام بازی های ویدیویی اعتیاد پیدا کنند.بنابراین منطقی است که از انواع مناسب بازی ها مثل ps4 در اصفهان در حد متوسط ​​لذت ببرید.

اثر بازیها روی مغز ما

آیا بازی های ویدئویی برای مغز مفید هستند؟

مطالعات نشان می دهد که انواع خاصی از بازی های ویدئویی ممکن است هماهنگی چشم و دست ، مهارت حل مسئله و توانایی ذهن در پردازش اطلاعات را بهبود بخشند.

تحقیقات نشان می دهد بازی های ویدئویی می توانند زمان واکنش ، توجه و حافظه کوتاه مدت را در بزرگسالان مسن تر بهبود بخشند.اما فقط انتظار نداشته باشید که هر بازی تمام مزایا را فراهم کند.

برخی از تأثیرات بازی های ویدئویی بر روی مغز انسان توسط دانشمندان علوم مغز و اعصاب عنوان شده است که پیامدهای مفیدی را برای گیمر ثابت به همراه دارد.برخی از پیشرفت های عملکرد مغز شامل افزایش توانایی تصمیم گیری ، توجه بصری ، سرعت پردازش ذهنی و قدرت بینایی است.

یک بازی ویدیویی ممکن است به شما در بهبود مهارت های حرکتی کمک کند.کودکان خردسالی وجود دارند که به دلیل اینکه با بازی های ویدیویی آشنا می شوند ، می توانند مهارت های حرکتی خود را زودهنگام رشد دهند.

تحقیقات و نظرات زیادی در مورد بازی های ویدئویی و تأثیرات آن روی مغز وجود دارد ، اما در یک موردی که می توانیم توافق کنیم این است که این بازی ها مغز را تحریک می کنند!برخی مطالعات انجام شده نشان می دهد که بازی ها به ما در رشد ماده خاکستری مغز و یادگیری کمک می کنند ، اما در طرف دیگر اعتیاد به این بازی ها وجود دارد.

تأثیرات بازی های ویدئویی بر سلامت روان

باورهای غلط بسیاری در مورد بازی های ویدیویی و تأثیر آنها بر سلامت روان وجود دارد.حقیقت این است که بازی های ویدئویی می تواند راهی عالی برای تحریک ذهن و بهبود سلامت روان شما باشد.

انجام بازی های ویدیویی فواید بی شماری برای سلامت روان شما دارد.بازی های ویدئویی می تواند به شما کمک کند تا استرس خود را برطرف کرده و ذهن خود را به جلو حرکت دهید.برخی از مزایا عبارتند از:

تحریک ذهنی – بازی های ویدیویی غالباً شما را به فکر فرو می برد.هنگامی که بازی های ویدیویی انجام می دهید ، تقریباً هر قسمت از مغز شما برای رسیدن به سطح بالاتری از تفکر کار می کند.بسته به پیچیدگی بازی ، ممکن است مجبور باشید سریع فکر کنید ، استراتژی کنید و تحلیل کنید.انجام بازی های ویدئویی با عمیق ترین قسمتهای مغز شما که مهارت رشد و تفکر را بهبود می بخشد ، کار می کند.

آیا بازی های ویدیویی برای مغز مفید هستند

دستیابی به هدف – در بازی شما اهداف و مقاصدی زیادی را دنبال می کنید که پس از دستیابی به آنها ، رضایت زیادی را برای شما به ارمغان می آورند که باعث بهبود وضعیت کلی شما می شود.این احساس موفقیت زمانی بیشتر می شود که بازی هایی انجام دهید که برای هدفی خاص به شما پاداش می دهند.

بهبودی سلامت روان – صرف نظر از نوع ، بازی کردن می تواند به بهبود سلامت روان کمک کند.بازی های ویدیویی می توانند به عنوان عوامل حواس پرتی از درد و ضربه روانی عمل کنند.بازی های ویدئویی همچنین می تواند به افرادی که با اختلالات روانی مانند اضطراب ، افسردگی ، اختلال بیش فعالی با کمبود توجه (ADHD) و اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) سر و کار دارند ، کمک کند.

سخن پایانی

با وجود آنچه مردم ممکن است فکر کنند ، انجام بازی های ویدئویی روحیه شما را افزایش می دهد و اثرات ماندگاری دارد.چه از بازی برای گذراندن وقت با دوستان خود استفاده کنید و چه راهی برای برای کاهش استرس ، در هر صورت این یک گزینه عالی است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *