تاثیر بازی های رایانه ای بر کودکان

تاثیر بازی های رایانه ای بر کودکان

تاثیر بازی های رایانه ای بر کودکان

بازی های رایانه ای در دهه 1970 ظاهر شدند و طی ده سال ، در ابتدا در غرب ، و سپس با گسترش فن آوری رایانه ، در کشور ما در میان کودکان محبوب شدند. در روانشناسی غربی ، مطالعات زیادی در مورد تأثیرات احتمالی بازی های رایانه ای بر روی کودکان انجام شده است. به تازگی ، محققان در رابطه با یک جهش شدید در توسعه فناوری هایی که به طور کیفی بازی رایانه ای را تغییر داده اند ، بار دیگر به این موضوع روی آورده اند . دو زمینه اصلی تحقیق در این زمینه وجود دارد: از یک طرف ، تأثیر بازی های رایانه ای بر ویژگی های رشد شخصیت و سازگاری اجتماعی کودک ، از سوی دیگر ، بر رشد شناختی او.  اثرات یک بازی رایانه ای در زمینه رشد اجتماعی و شخصی کودک شامل اعتیاد ، رفتار پرخاشگرانه و خصمانه است. فروشگاه PS4  که به خرید ps4 در اصفهان و خرید اکانت هکی ps4  می پردازد شما را با تاثیر بازی های رایانه ای برکودکان بیش تر آشنا می کند.

تاثیر بازی های رایانه ای بر کودکان

تاثیر بازی رایانه ای بر کودکان

بررسی مسئله اولویت بازی های رایانه ای با شیوع گسترده بازی ها و تبدیل آنها به شکل اصلی اوقات فراغت کودکان همراه است. در مطالعه ای که توسط گریفیتس انجام شد، دو نوع انگیزه شناسایی شد که باعث می شود کودکان و نوجوانان بار ها و بار ها به بازی های رایانه ای روی بیاورند. کودکانی که نوع اول را بازی می کنند تا انگیزه موفقیت، احتمال رقابت با سایر بازیکنان را برآورده کنند. با این نوع انگیزه ، بازی با انواع دیگر فعالیت ها ترکیب می شود ، کودک به طور عادی با دیگران ارتباط برقرار می کند و در هنگام استراحت و اوقات فراغت به بازی های رایانه ای روی می آورد.

برای کودکانی که انگیزه نوع دوم دارند ، بازی به نوعی فرار از واقعیت تبدیل می شود.  چنین اشتیاق به بازی های رایانه ای ممکن است ناتوانی کودک در کنار آمدن با مشکلات زندگی روزمره ، روابط دشوار با والدین ، ​​همسالان باشد ، در چنین مواردی ، بازی نوعی فرار از واقعیت است و بیانگر احساس درماندگی است . یک بازی رایانه ای برای چنین کودکی به سرگرمی اصلی تبدیل می شود ، او علاقه خود را به فعالیت های دیگر از دست می دهد، چنین کودکی نیاز به توجه بزرگسالان دارد ، احتمالاً به کمک یک روانشناس نیاز دارد. گسترده ترین جنبه تأثیر بازی های رایانه ای روی کودک ، پرخاشگری آشکار محتوای بسیاری از آنها است. والدین نیز نگران این مشکل هستند. در رویکردهای دانشمندان به این مسئله ، دو دیدگاه متناقض قابل تفکیک است. نظریه یادگیری اجتماعی استدلال می کند که بازیهایی که دارای الگوهای پرخاشگرانه هستند بر خصومت کودک تأثیر می گذارند.

تاثیر بازی های رایانه ای

تأثیر بازی های رایانه ای بر سایر جنبه های رشد شخصیت کودک و معاشرت او نیز به طور گسترده توسط محققان خارجی مورد بررسی قرار گرفته است. با این حال ، حتی در اینجا داده های متناقضی در مورد رابطه بین عزت نفس ، مهارت های اجتماعی ، موفقیت کودکان و زمانی که آنها برای بازی های رایانه ای می گذرانند بدست آمد. از یک طرف ، بازی یک محیط حمایتی است که می توانید به نتیجه برسید و خود را مطرح کنید ، اما از طرف دیگر ، شیفتگی رایانه باعث تشدید مشکلات در زمینه ارتباطات اجتماعی می شود ، کودک را منزوی می کند و به او فرصت می دهد از آنجا فرار کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *