آیا درمانی برای اعتیاد به بازی های ویدیویی وجود دارد

آیا درمانی برای اعتیاد به بازی های ویدیویی وجود دارد؟

درمان اعتیاد به بازی های ویدیویی

طبق گفته روانپزشک مایکل برودی ، معیارهای اعتیاد به بازی های ویدیویی همان معیارهای اعتیاد به یک ماده است.در هر دو مورد ، فرد با گذشت زمان به منبع بیشتری نیاز دارد و وقتی نتواند به آن دسترسی پیدا کند تحریک پذیر و ناامید می شود.در واقع ، معتادان به بازی های ویدیویی حتی می توانند علائم ترک را تجربه کنند.

به گفته محققان دانشگاه ایالتی کانزاس ، سرنخ دیگری مبنی بر اینکه فرد به بازی های ویدیویی اعتیاد دارد این است که ممکن است برای تغییر روحیه خود بازی های ویدیویی انجام دهد.

در حالی که آسیب در اعتیاد به مواد در علائم جسمی مشهود است ، اما اعتیاد به بازی های ویدیویی اغلب مشخص نیست.با این حال ، اعتیاد به بازی های ویدیویی می تواند به همان روش اعتیاد به مواد بر زندگی تأثیر بگذارد.کسانی که هر روز ساعت ها بازی می کنند گوشه گیر و منزوی می شوند.

اثرات جسمی اعتیاد به بازی های ویدیویی مثل ps4 در اصفهان شامل بهداشت فردی ضعیف ، کبودی زیر چشم ، میگرن و کمبود خواب است.بسیاری از گیمرهای معتاد در نتیجه سبک زندگی بی تحرک و تمایل به مصرف غذاها و نوشیدنی های فرآوری شده با کالری بالا ، وزن خود را افزایش می دهند.برخی از کارشناسان هشدار می دهند که بازی بیش از حد ، حتی می تواند کشنده باشد.

درمان اعتیاد به بازی های ویدیویی

علائم هشدار دهنده اعتیاد به بازی های ویدیویی عبارتند از:

  • بازی برای فرار از شرایط دشوار زندگی
  • از دوش و وعده های غذایی صرف نظر کنید.
  • عملکرد ضعیف در محل کار یا مدرسه
  • دروغ گفتن به دیگران برای پنهان کردن فعالیت های بازی

چه عواملی باعث اعتیاد به بازی های ویدیویی می شود؟

در گزارشی که در آوریل 2013 توسط سی بی سی نیوز منتشر شد ، یک متخصص اعتیاد به بازی گفت کسانی که دارای اختلالات شخصیتی یا ناتوانی خاصی هستند ، بیشتر از سایرین در معرض خطر هستند.وی خاطرنشان کرد: افرادی که از اختلال کمبود توجه و بیش فعالی و آسپرگر رنج می برند ، به ویژه در معرض اعتیاد به بازی هستند.

کسانی که اعتیاد به بازی های ویدیویی را مطالعه می کنند نیز معتقدند که این مشکل یک مولفه روانشناختی دارد.آنها ادعا می کنند که گیمرها  برای فرار از مشکلات زندگی واقعی و احساسات ناخوشایند به بازی های رایانه ای روی می آورند.طبق گزارش اخیر ، 41 درصد از کسانی که بازی های ویدیویی آنلاین انجام می دهند ، اظهار داشتند که برای فرار از واقعیت ، بازی می کنند.

آیا درمانی برای اعتیاد به بازی های ویدیویی وجود دارد؟

درمان اعتیاد به بازی های ویدیویی مانند سایر اعتیادها است.مشاوره و اصلاح رفتار وسیله اصلی درمان گیمرهای معتاد است.مشاوره فردی و خانوادگی با هم یک ابزار درمانی قدرتمند هستند.برخی ، از امکانات درمانی شامل دارو در برنامه های خود هستند.

درمان اعتیاد به بازی های رایانه ای

تحقیقات در مورد درمان اعتیاد به بازی های ویدیویی ادامه دارد ، اما آزمایشات بالینی کمی در رابطه با این مشکل انجام شده است.به نظر می رسد همان درمان هایی که برای مبتلایان به سایر اعتیاد نیز استفاده می شود ، برای معتادان بازی های ویدیویی نیز جواب می دهد.در نتیجه ، کارشناسان به طور کلی مشاوره و روان درمانی ، رفتار درمانی شناختی ، برنامه های 12 مرحله ای و دارو را به صورت جداگانه یا در ترکیب با سایر روش های درمانی توصیه می کنند.

مشاوره یک به یک و مشاوره خانوادگی هر دو در درمان یک معتاد به بازی موثر هستند.روانشناسان تلاش می کنند تا به معتاد کمک کنند تا بفهمد چگونه بازی با مدرسه یا شغل او ، احساسات و خلق و خوی و اهداف او ارتباط دارد.

این مقاله توسط فروشگاه ps4 در اصفهان ارائه شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *