اعتیاد کودکان به بازی های کامپیوتری

اعتیاد کودکان به بازی های کامپیوتری

اعتیاد کودکان به بازی های کامپیوتری

کودکان بازی های رایانه ای و بازی با ps4 اصفهان را دوست دارند و این همیشه چیز بدی نیست.این بازی ها چه در دستگاه دستی ، چه در رایانه یا در تلویزیون پخش شوند ، می توانند ساعت ها کودکان شما را سرگرم کنند.(این یکی از دلایلی است که اغلب والدین برای حفظ آرامش در تعطیلات خانوادگی به آنها اعتماد می کنند).این بازی ها می توانند مهارت های رایانه ای را تقویت کرده و هماهنگی چشم و دست را بهبود بخشند.

بازی های رایانه ای از نظر احساسی “ایمن” هستند.وقتی کودک اشتباه می کند ، هیچ کس دیگری نمی داند و از آنجا که هر خطایی که در یک بازی رایانه ای رخ می دهد به بازیکن کمک می کند تا عمل خاص مورد نیاز برای پیشبرد دفعه بعدی را بیاموزد ، بازیکن از بهبود مداوم و در نهایت برنده شدن رضایت می یابد.

نکات منفی بزرگ

اما بازی های رایانه ای نکات منفی بزرگی را به همراه دارند.علاوه بر اینکه بسیار گران قیمت هستند ، بسیاری از بازی های محبوب شامل خشونت گرافیکی هستند.هر کودکی می تواند “به بازی های رایانه ای” معتاد شود ، اما به نظر می رسد بچه های مبتلا به ADHD در معرض خطر خاصی قرار دارند.بسیاری از آنها مهارت های اجتماعی یا ورزشی ضعیفی دارند و این در دنیای بازی های رایانه ای مهم نیست.

آیا می بینید که فرزندتان بیشتر وقت خود را با گیم می گذراند؟ آیا دائماً به او اصرار می کنید که X Box را خاموش کند؟ آیا تمایل به بازی های رایانه ای بر زندگی او مسلط است؟ آیا وقتی اصرار دارید مجموعه را خاموش کند ، عصبانی می شود؟ در این صورت ، زمان کمک به این کودک یا نوجوان (و کل خانواده) فرا رسیده است.

اعتیاد به بازی های کامپیوتری

یافتن گزینه های جایگزین

برای جلوگیری از وابستگی بچه ها به بازی ها ، روش هایی را بیابید که زمان بیکار بودن فرزندتان را در خانه به حداقل برسانید ، مخصوصاً در مواقعی که او تنها است.شاید فرزند شما به هنرها و صنایع دستی ، تئاتر یا فیلم سازی علاقه مند باشد.

اگر او به دلیل مهارت های حرکتی ضعیف با یک ورزش خاص مشکل دارد یا در درک قوانین یا استراتژی ها مشکل دارد ، به دنبال ورزش دیگری باشید که ممکن است بیشتر سازگار باشد – به عنوان مثال ورزش های رزمی ، بولینگ یا شنا.به فرزندتان کمک کنید فعالیتی را که دوست دارد پیدا کند و جایی را که بتواند انجام دهد.

تنظیم محدودیت ها

کودکان مبتلا به بیش فعالی غالباً “کنترل داخلی” لازم برای تنظیم میزان زمانی را که صرف بازی های رایانه ای می کنند ، ندارند و والدین باید به کمک بیایند.

اولین قدم اغلب سخت ترین مرحله است: هر دو والدین و فرزند باید در مورد مجموعه ای از قوانین به توافق برسند.در شب های مدرسه چقدر برای انجام بازی ها صرف شود؟آیا اول باید تکالیف انجام شود؟کدام بازی ها بد هستند و کدام یک خوب هستند؟اگر کودک بازی های مبتنی بر اینترنت انجام دهد ، کدام سایت ها قابل قبول هستند؟

با فرزند خود بنشینید و درباره قوانین صحبت کنید.روشن کنید کدام قوانین قابل مذاکره است و کدام یک نه.سپس اعلام کنید که قوانین از همین حالا شروع می شوند.مطمئن باشید که می توانید قوانین را اجرا کنید.

اعتیاد به بازی های ویدئویی

اگر بازی ها شامل رایانه یا دستگاه تلویزیونی هستند ، راهی برای ایمن سازی سیستم تا زمان استفاده از آن پیدا کنید.وقتی 30 دقیقه بازی تمام شد ، کنترل ها را دوباره بگیرید.اگر پیروی نکند ، امتیاز بازی روز بعد را از دست می دهد.اگر به اتاق خواب او بیایید و او را پیدا کنید که بدون اطلاع به شما بازی می کند ، ممکن است این امتیاز را برای چند روز از دست بدهد.

اوقات را هشدار دهید: “شما 15 دقیقه دیگر وقت دارید … اکنون 10 دقیقه وقت دارید … فقط پنج دقیقه دیگر باقی مانده است.” تایمر قابل مشاهده برای کودک می تواند مفید باشد.اگر چند دقیقه بیشتر نیاز دارید ، من اینجا منتظر می مانم و اجازه می دهم تا بازی شما تمام شود. ”

اگر او علیرغم هشدارهای گام به گام شما به بازی ادامه داد ، فریاد نزنید یا بازی را قطع نکنید.با آرامش قوانین را به او یادآوری کنید ، سپس اعلام کنید که برای هر دقیقه که به بازی ادامه می دهد ، یک دقیقه از زمان مجاز روز بعد (یا روزها) کم می شود.

این مقاله توسط نمایندگی ps4 در اصفهان ارائه شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *